×
Novosti
IZGRADI SVOJ NAČIN VJEŽBANJA POMOĆU TRI SAVJETA

Istraživanja pokazuju da je vježbanje stvar zadovoljstva. Spasi svoje vježbanje od toga da budeš jedna od onih koji odlazi znajući (ili neznajući) šta je dobro.

Stepen zadovoljstva kada radiš ono što te ispunjava te motiviše da nastaviš to da radiš. Ista poenta je i kod vježbanja.

Pedeset posto žena koji počne da vježba odustane u prvih šest mjeseci, zato je važno da znaš zamke prije nego što počneš.

Nedavnim istraživanjem na Penn State Univerzitetu obrađeni su faktori koji utiču na tvoje zadovoljstvo na treninigu. 

Intezitet, društvena konekcija i spremnost, bili su najznačajniji.

INTEZITET

Početi vježbama visokog inteziteta je prva greška. Ako si početnica i ako počneš visokointezivnim treningom možeš dobiti ozbiljnu odbojnost prema vježbanju. 

Trening koji je jači od tvojih fizičkih sposobnosti će rezultirati nezadovoljstvo. Kada se to dogodi, dovodiš vježbanje u vezu sa stresom, anksioznošću ili bolom, umesto sa svim dobrim stvarima koje ti donosi.

Kada pružiš sebi takvo vježbačko iskustvo, možeš trajno da naneseš štetu svom doživljaju vježbanja. Ovo nije razlog da se demotivišeš. Budi svjesna koliko možeš, i vremenom ćeš povećati intezitet.

POVEZANOST

Konekcija za svakog znači nešto drugo. Za nekog je samo pogled na fitnes centar i zaključak da su svi na istom. Za druge je to, više, lična konekcija.

Ako si u ovoj drugoj grupi, predstavi se instruktorima grupe. Oni vole da približe vježbe ljudima, naročito kada trening počne. Zato i rade to što rade. 

Druga opcija je da dođeš s prijateljicom koja će ti pomoći da zavoliš vježbanje.

SPOSOBNOST

Strah od promjena nije nepoznat. Nedostatak samopouzdanja, naročito kada uđeš u teretanu, može bitno da utječe na tvoju motivisanost i doživljaj vježbanja. Ako je to jedan od razloga zbog kojih još uvijek nisi počela sa vježbanjem, probaj grupni fitnes, gdje instruktori daju jasna uputstva. Kada imaš nekog da te navodi, znaš i šta radiš.

Još jedan savjet je da prepoznaš na kom nivou možeš da radiš vježbe. Ako tvoj instruktor kaže da radiš sklekove, a ti ih možeš raditi samo na koljenima, onda ih tako i radi. Izgraditi ćeš snagu, pa ćeš, poslije određenog vremena, moći da ih radiš na nožnim prstima, ali ako pokušaš prerano tako da ih radiš, može rezultirati da ih ne radiš više uopšte.

Započni fitnes putovanje na pametan način – budi samosvjesna, saznaj šta te ispunjava, rezultat nije ostvario onaj koji je odustao.

 

 

Aktivnosti
VITKA I ZATEGNUTA ONLINE
Ocjenite aktivnost
DA LI BI ŽELJELA DA KRENEŠ SA NEČIM BRZIM, JEDNOSTAVNIM I EFIKASNIM? VITKA I ZATEGNUTA
Ocjenite aktivnost