×
Novosti
ŠTA I KAKO JESTI ZA VRIJEME POSTA U MJESECU RAMAZANU

Benefit posta u ramazanu, svetom mjesecu pripadnika islamske vjeroispovijesti je dvojak. Pored rada na svojoj individualnoj duhovnosti i tijelo doživljava određene promjene zbog izmjene režima unošenja hrane. Stoga, nemali broj puta čujemo da se neko dosta udeblja ili previše smrša tokom posta.

Kako bi očuvali svoje zdravlje i dali tijelu dovoljno energije za cijeli dan, potrebno je napraviti novi plan ishrane. Budući da se tokom posta jedu dva obroka dnevno između kojih je relativno kratka vremenska pauza, potrebno je mudro odlučiti šta jesti za sehur, a šta za iftar.

Sehur

Sehur tj. doručak postača mora biti obilovati složenim ugljikohidratima i vodom. Najbolje je započeti časom mlake vode sa samo par kapi limunovog soka ili toplom pilećom supom. Nakon toga, treba uzeti obrok najviše sačinjen od složenih ugljikohidrata kao što su krompir, tjestenina, cjelovite žitarice itd. 

Složene ugljikohidrate bitno je jesti budući da se zbog složenije molekularne strukture duže razgrađuju i pretvaraju se u organizmu u jednostavne šećere. Oni polako ulaze u krvotok, sporije povećavaju koncentraciju šećera u krvi, postupno povećavaju lučenje inzulina i osiguravaju energiju tijekom dužeg razdoblja. 

Za doručak treba izbjegavati bijeli hljeb jer samo trenutno daje osjećaj sitosti, te nakon kratkog vremena ponovo osjećamo glad.

Ne smijemo zaboraviti pravilo da nas ne deblja hrana, nego njezine kalorije

Tokom ramazana ne smijemo zaboraviti pravilo da nas ne deblja hrana, nego njezine kalorije. Upravo iz tog razloga kalorije koje smo inače unosili tokom cijelog dana, u vrijeme posta treba da rasporedimo na dva obroka. 

Pri tome, najbolje je da nam porcije za iftar budu velike količinski, ali u kalorijskoj vrijednosti u granicama našeg indeksa težine. 

Šta je najbolje jesti? 

Najbolje je jesti mnogo povrća pravljenog na umjerenoj masnoći, cjelovite žitartice, kao i hranu bogatu mineralima koji se tokom dana iz našeg tijela izlučuju znojenjem.

Ukoliko ste naviknuti na vježbanje, ne preporučuje se da tokom promjene ishrane koja se dešava uslijed posta mijenjate i svoje navike vježbanja jer ta dva ključna faktora glavni su pokretač našeg metabolizma. 

Kako biste održali ritam svoga metabolizma i izbjegli bolove u mišićima nakon ramazana kada se odlučite vratiti svom načinu vježbanja, predlažemo vam kurs BodyBalance. Specifičnost ovoga kursa jeste da svaku vježbu možete prilagoditi svojim mogućnostima.






Aktivnosti
DA LI BI ŽELJELA DA KRENEŠ SA NEČIM BRZIM, JEDNOSTAVNIM I EFIKASNIM? VITKA I ZATEGNUTA
Ocjenite aktivnost
KONKURS ZA TRENERA - 1 POZICIJA za 2020. godinu
Ocjenite aktivnost
KASTING ZA TRENERICE GRUPNOG FITNESSA za novu sezonu 2020. godine
Ocjenite aktivnost